Tisdagen den 2026-05-19 åkte ett gäng veteraner med Desirée Boman på Sundbergs Buss på en trevlig resa till Östergötland för lite upplevelser. Efter en lunch bland historiska flygplan på Flygmuseet på Malmslätt begav sig halva gänget till Magasinhangaren. Där guidades vi av två före detta stridspiloter som på ett intressant sätt beskrev flygplans historia och egna och andras erfarenheter samt anektdoter. Mer information om Flygvapenmuseum här
Andra gänget begav sig till Östgöta Kavalleris gamla mäss, för att där först få information av om Östgöta Kavalleris historia från ca 1550. Därefter få en guidad tur bland historiska föremål som finns bevarade från 1700-talet, bland annat en vår allas Rolf Wigerts släktklenod från pukslagaren i släkten Wigert.
Efter middag, några kalla drycker samt övernattning på hotell And i centrala Linköping blev det en båttur på Kinda kanal under onsdagen. God lunch ombord med härliga miljöer som svepte förbi under färden mot Sturefors. Vid slussen nära Sturefors Slott blev vi upphämtade av Desirée för hemfärd mot Uppland. Ett stopp i Kungsör för en fikapaus Himmelsberga kafé i det fina vädret blev det också.
Här läggs lite bilder läggs upp här

